Naučte se využívat webové formuláře

Naučte se využívat webové formuláře
 

1. Co všechno formuláře umí?

Webové formuláře mají hned několik využití, které vám různými způsoby mohou ulehčit práci na vašem projektu a komunikaci s jednotlivými návštěvníky či zákazníky. Na svém webu tak můžete využít například formulář kontaktní, objednávkový anebo na přihlášení k odběru vašich novinek. Konkrétní přehled jednotlivých typů webových formulářů si můžete projít v tomto článku.

 

2. Kontaktní formulář na vaši kontaktní stránku

Každý web by měl mít svou kontaktní stránku. A každá kontaktní stránka by měla mít svůj kontaktní formulář, protože pokud vážně chcete, aby vám vaši návštěvníci či zákazníci psali, musíte jim to co nejvíc ulehčit. A vyplnit kontaktní formulář je vždycky jednodušší než posílat e-mail či nedej bože někomu volat.

 

3. Přehledný objednávkový formulář

Chcete svým návštěvníků nabídnout možnost zamluvení konkrétního termínu například pro focení? Nebo byste rádi nabízeli různé zajímavé výrobky, ale nechcete využít klasický e-shop, protože každý produkt bude trochu jiný? Pak využijte náš objednávkový formulář, který si právě s tímhle vším hravě poradí.

 

4. Formulář pro sběr e-mailů

Pokud si na vašem webu vedete například blog nebo jiný frekventovaný obsah, na který byste své čtenáře vždy rádi upozornili, pak se vám může hodit takzvaný formulář na sběr e-mailů. Princip je jednoduchý: pokud chce daný návštěvník odebírat novinky z vašeho webu, může vám skrze formulář poslat vlastní e-mail. A až budete mít na svém webu nový blogový příspěvek nebo jinou novinku, pak daného čtenáře na tento e-mail upozorníte.

 

5. Co je MailChimp a jak ho používat?

Po předchozím bodu se možná ptáte, jak posílat e-maily o novinkách na vašem webu, pokud máte větší počet odběratelů? Možnosti jsou v podstatě dvě. Buďto tyto maily rozesílat klasicky ručně, nebo využít službu pro hromadné odesílání, jakou je například MailChimp. O něm pak na našem webu máme články rovnou dva: první vysvětlující, co to MailChimp vlastně je, a druhý popisující, jak se na něm zaregistrovat a jak s ním pracovat.

 

6. Využijte děkovací stránku formuláře

Představte si, že jste náhodný návštěvník vašeho vlastního webu. Zaujme vás nějaký formulář, vyplníte ho a odešlete, načež se vám zobrazí takzvaná děkovací stránka, kde je vám poděkováno za vyplnění daného formuláře… A to je vše? Přece jen když už jednou na této stránce někdo je, proč mu nenabídnout další obsah nebo se ho nezeptat, co si o vašem projektu myslí? Právě z těchto důvodů se proto rozhodně vyplatí využít vaši děkovací stránku naplno.

 

Založení formuláře, děkovací stránky i dalších drobností jako například zákaznického dotazníku pro vás rádi připravíme v rámci našeho balíčku Nastavení+.