Jak vaším obsahem zaujmout na první pohled

Jak vaším obsahem zaujmout na první pohled

Ať píšete obsah sebelepší, návštěvníci vašeho webu se k jeho čtení vůbec nemusí dostat, pokud je odradí to, jakým způsobem ho prezentujete. V jednom z našich předchozích článků jsme si psali něco o tom, jak dodržovat správnou textovou typografii. Nyní si řekneme to, jak takovou typografii spolu s dalšími vizuálními prvky co nejlépe využít ke zkrášlení a (zároveň nepřeplácání) vašeho obsahu.

Správné formátování textu

O tom, jak je na vašem webu důležité nastavit jistou vizuální stabilitu, ve které by se váš návštěvník snadno orientoval, jsme si psali již v našem předchozím typografickém článku.

Aby se vaše články dobře četly

V něm najdete například i to, jak důležité je psát váš web s jasnou nadpisovou strukturou a použitím maximálně dvou stylů písem (což právě administrační systém JuicyFolia podporuje), jak je lepší text vkládat spíše do užších a kratších odstavců a jak klíčové je na vašem webu barevné spojení textu a jeho pozadí, kde by měl vždy převládat tmavý text na světlém pozadí s dostatečně velkým vzájemným kontrastem.

Chytlavé obrázky

Klíčové pro dobrou čtenost vašeho webu je i správné používání doprovodných obrázků. Na to je právě JuicyFolio jakožto profesionální zprostředkovatel webových portfolií přesně stavěno a dokáže vám tak do vašeho článku připravit vizuálně kvalitní obrázky, s jejichž velikostí a umístěním si pak můžete sami pohrát.

Vložení obrázku do textu

Doprovodné obrázky můžete vkládat jak mezi text, tak i po jeho stranách. Zde si ale dávejte pozor, aby daný obrázek váš text nepřehlušoval, nebo naopak nebyl zbytečně nenápadný. Správně vybraný doprovodný obrázek k vašemu článku totiž může dělat divy a zaujmout i ty vaše návštěvníky, kteří by si daný článek jinak vůbec nepřečetli.

Pište zajímavě a k věci

Řekněme, že váš text už je typograficky krásně čitelný a přiláká tak spoustu potenciálních čtenářů. Pokud ale vaše články budou nudné, nesrozumitelné nebo takzvaně úplně mimo mísu, můžete o takové čtenáře zase velmi rychle přijít.

Obsahem to začíná i končí

Nejlépe prodává vždycky příběh. Proto čtenáře vašeho webu jistě nejvíc zaujme případný blog, kde se s nimi podělíte o vaše různé pracovní zážitky a zkušenosti.

Důležité je váš text také správně rozřazovat do příslušných kategorií, tedy tematické články do blogu a něco o vás třeba do vašeho kontaktu.