Proč je důležité zvolit správný jazyk pro váš web

Proč je důležité zvolit správný jazyk pro váš web

V jakém jazyce nejlépe prezentovat váš web od JuicyFolia? Jak si ostatně můžete přečíst v jednom z našich předchozích článků, v rámci balíčku Nastavení+ vám JuicyFolio může nabídnout funkci vícejazyčného webu, díky které svou práci budete moct prezentovat ve dvou či případně i více jazycích vaší volby.

Méně je někdy více

Vícejazyčný web se však vyplatí pouze v případě, kdy svou práci chcete prezentovat skutečně pro dvě či více různých publik - například pro české a anglické mluvčí. Často totiž stačí pouze vybrat jen jeden jazyk a váš obsah připravovat pouze v něm. V opačném případě by vám to totiž z hlediska webové dohledatelnosti mohlo spíše uškodit.

Často se totiž stává, že si zákazník založí portfolio čistě pro české publikum, avšak v rámci „světovější“ optimalizace pro vyhledávače do něj přimíchá i pár anglických názvů (zpravidla v rámci pojmenování jednotlivých stránek v menu). Pokud na vašem webu neřešíte SEO - tedy snadnější dohledatelnost vašeho obsahu přes webové vyhledávače, není na takovém přístupu víceméně nic špatného. Pokud vám ale na kvalitní optimalizaci pro vyhledávače záleží, zase tak dobrý nápad už to není.

Španělská vesnice

Jestli totiž například kombinujete váš český web s různými anglickými nadpisy či názvy stránek a nějaký ten anglicky mluvící uživatel  se k vám následkem toho skutečně dostane, rychle zase zmizí, protože většina vašeho obsahu je stále v češtině. A naopak pro české čtenáře se web stane právě ve vyhledávačích kvůli používání angličtiny podstatně méně viditelný.

Řešení je tedy prosté. Pokud váš obsah chcete skutečně prezentovat pro dvě různě mluvící skupiny návštěvníků (například pokud své služby nebo produkty chcete nabízet jak na českém, tak i anglickém nebo americkém trhu) a tudíž v něm použít třeba dva jazyky, využijte naší funkce vícejazyčného webu. Pokud ale svůj web připravujete v rámci pouze jednoho jazyka a chcete si zakládat na opravdu dobrém SEO, tohoto jednoho jazyka se bez výjimek držte.

Chcete-li na svém portfoliu aktivovat možnost dvojjazyčného webu, kontaktuje naši zákaznickou podporu. Zároveň pak pro vás bez problémů můžeme připravit i vícejazyčný webový obchůdek.