Úvodní strana - první dojem, který netušíte, že děláte

Úvodní strana - první dojem, který netušíte, že děláte

Vaši pravidelní návštěvníci a vážní zájemci o vaše služby nejsou ti jediní, kdo nakukuje do výkladní skříně vaší homepage. Proto je třeba myslet na to, že na svou úvodní stránku zpravidla odkazujete i z různých profilů na sociálních sítích, kontaktních stránek u inzerátů nebo nabídek spolupráce, a že na vás odkazují i přátelé, známí anebo spokojení zákazníci.

 

Ve většině případů toto odkazování směřuje právě na vaši úvodní stranu (www.juicyfolio.cz nebo http://juicyfolio.cz - více o správném odkazování na váš web si můžete přečíst zde). Proto je potřeba mít vaši úvodku na takový provoz připravenou.

Je to totiž důležité nejen pro sociální sítě (a pro automaticky načítané informace u sdílených odkazů), ale i pro vyhledávače. Pokud totiž narazí někde na odkaz na vaši homepage, zapamatují si hlavně její titulek. Zákazníci těmto svým úvodním stranám často nevěnují dostatek pozornosti, což je veliká chyba.

Správné odkazování na váš web

Začnete titulkem

Kromě obsahu je to první, co si automatické systémy k vaší stránce načtou, právě informace v hlavičce, tedy titulek dané odkazované stránkyTen se skládá jednak ze jména vašeho webu, kam doporučujeme vkládat vaše jméno a příjmení nebo značku (podle toho, jak se propagujete), tak i titulku vaší úvodní stránky.

 

Do tohoto titulku doporučujeme kreativně vměstnat podstatu vašeho snažení, vaši hlavní činnost. Musí to být jednak krátké, smysluplné a výstižné, zároveň to ale nesmí být duplicitní. Nesnažte se za žádnou cenu nacpat do titulku opakovaně klíčová slova.

 

Jakékoli násilné podsouvání klíčových slov vyhledávačům totiž způsobí, že názvy vašich stránek budou na sociálních sítích a ve vyhledávačích vypadat hloupě, protože budou obsahovat nesmyslnou hatmatilku poskládanou pro vyhledávací pavouky.

Co dát na Homepage?

Jak by to mělo vypadat

Jméno webu: Jara Sijka

Titulek úvodky: extreme sports, lifestyle and editorial

Jak by to v žádném případě vypadat nemělo

Jméno webu: František Vomáčka, svatební fotograf, portétní fotograf, fotograf dětí

Titulek úvodky: Fotografie děti, fotograf Praha, fotograf Brno, fotograf celá republika, fotograf Česká republika, fotograf, focení svateb, svatební focení, svatby, svatební focení levně

Stejně jako v případě jakékoli jiné práce s vaším portfoliem platí: pište na něj to, co dělat chcete, dělejte, co dělat chcete, a hlavně na něj vkládejte to, na co máte reference. Pokud vás nikdo nezaplatil za práci, kterou byste rádi dělali, udělejte několik projektů sami pro sebe, zadarmo, nebo ve spolupráci s někým. Pomůže vám to dostat se tam, kam chcete (lidé často neví, co mohou dostat, a proto si o to neřeknou).

Ostatním stránkám je pochopitelně rozumné dávat adekvátní titulky, tedy něco jako Kontakt, Služby nebo podobně. Zároveň se tam ale nesnažte cpát zbytečný binec.

Vložení odkazu na Facebook

Vhodný obsah k titulku

Na úvodní straně mějte nejlépe textový úvod nakombinovaný s ukázkou ze své tvorby. Nejlepší je, když se úvodka jednou za dva až tři týdny lehce obmění - nejjednodušší způsob prostřednictvím Posledních médií nebo Posledních galerií, což jsou moduly, které na své homepage můžete použít. Více informací najdete v samostatném článku

Doporučení závěrem

Titulek musí! být na celém vašem webu unikátní. Nesmí se opakovat na žádné další stránce, nebo nebude mít ten správný efekt. Jeho délka by měla být co nejkratší (zase ne zbytečně moc), do sedmdesáti znaků jste v pohodě. 

Náš systém automaticky váš brand doplňuje na konec titulku. Tak je to správně! Vlevo máte aktuální stránku, následuje název složky/galerie a nakonec, jméno vašeho webu z nastavení.