Sdílejte vaše odkazy na Facebooku co nejefektivněji

Sdílejte vaše odkazy na Facebooku co nejefektivněji

První dojem prodává a správně připravený status na Facebooku může výrazně ovlivnit to, jak budou uživatelé vámi sdílený odkaz vnímat a jak na něj budou či nebudou klikat. Jak to tedy udělat, abyste získali tu správnou pozornost a upoutali svoje publikum?

 

Nejen samotný text vašeho statusu, který si můžete naťukat přímo na Facebooku, ale i anotační obrázek, titulek a krátký popis vámi sdíleného odkazu totiž rozhoduje o vašem úspěchu.

Jestliže sociální síť Facebook sami využíváte, pak nejspíš víte, že když do vašeho příspěvku vložíte odkaz, Facebook ho automaticky „převezme“ a zobrazí jeho název, popis a ilustrační obrázek (načež vámi původně zadaný odkaz už můžete smazat a nahradit ho doprovodným textem). A přestože všechny tyto prvky lze upravit, aby daný odkaz na Facebooku vypadal přesně tak, jak si vy přejete, zároveň záleží i na tom, konkrétně jak tento odkaz na Facebook vlastně vkládáte.

Vkládání přes osobní profil

Pokud totiž odkaz sdílíte z vašeho osobního profilu, Facebook vám nabídne jeden či více anotačních obrázků, ze kterých si můžete vybrat (sami jste si možná všimli, že někdy je k odkazu připojený napevno jenom jeden obrázek a někdy vám dá Facebook na výběr ze dvou či více).

Sdílení obsahu na Facebook uživatelem

Facebook se totiž takto fixuje pouze na skutečně anotační obrázky daných článků s takzvaným protokolem Open Graph. Pokud tedy na Facebook vkládáte odkaz pouze na jeden konkrétní článek, automaticky se k němu připojí jeho anotační obrázek. Když ale sdílíte například úvodní stránku webu nebo stránku s výběrem článků, může vám dát Facebook na výběr ze všech anotačních obrázků, které jsou na této stránce vidět.

Právě z toho důvodu se vyplatí mít váš anotační obrázek poutavý a eventuálně obohacený třeba i nějakým úvodním textem, ostatně jak to děláme i na našem vlastním blogu. Zároveň ale určitě stojí za to poznamenat, že popis a anotační obrázek v administraci JuicyFolia můžete přidávat nejen k blogovým příspěvkům, ale i ke galeriím.

Vkládání přes facebookovou stránku

Pokud byste však odkaz sdíleli v rámci vaší případné facebookové stránky, pak vám dá Facebook možnost zvolit si vlastní jeden či více obrázků, které přitom můžete dokonce nahrát i přímo z vašeho počítače (obecně ale doporučujeme použít obrázek jenom jeden, větší počet už totiž pro čtenáře může být někdy zmatečný).

Sdílení obsahu na Facebook stránkou

Věnujte se popisům

Nejen název vašeho článku, stránky nebo galerie, ale i jejich popis můžete upravit přímo v administraci. Už v našem starším článku o základních SEO zákonitostech pro váš web jsme psali, že vyplňování popisu vašich článků či přímo stránek se hodí právě pro jejich sdílení třeba na sociálních sítích, a to ať už vámi nebo ostatně i kýmkoliv jiným.

Zobrazení popisu článku v blogu při sdílení na Facebooku

Alespoň krátký popis by tak měly obsahovat všechny vaše blogové příspěvky (či případně i galerie) a ze stránek přinejmenším ta úvodní (konkrétně přes správu pokročilých možností vaší homepage).

Když je Facebook trochu pozadu

V rámci vkládání odkazů na Facebook jste si zároveň možná mohli všimnout, že tato sociální síť z daného webu občas přebírá staré informace, kdy třeba odkaz na váš článek zobrazuje se starým obrázkem či popiskem, který už jste přitom dávno změnili.

S touto problematikou se můžeme odkázat na jeden z našich starších článků, ve kterém jsme si popisovali, jak lze Facebooku vyčistit paměť, aby data s vámi sdíleného obsahu zobrazoval vždy aktuální:

Aktualizujte svůj Facebook

Možnost univerzálního obrázku

A na závěr ještě taková drobnost. Pokud sdílíte odkaz na úvodní stránku vašeho webu (www.vasedomena.cz), je možné u něj nastavit univerzální obrázek, který se při sdílení tohoto odkazu na Facebooku bude zobrazovat vždy, bez ohledu na konkrétní anotační obrázky s úvodkou jinak spojené.

Zároveň pokud byste sdíleli i odkaz na galerii nebo blogový příspěvek, které samy vlastní anotační obrázek nemají, i zde by se nahrál tento obrázek univerzální. Pokud byste o službu univerzálního obrázku měli zájem, kontaktujte naši zákaznickou podporu.