MailerLite vs. MailChimp aneb jak pracovat s posíláním mailů

MailerLite vs. MailChimp aneb jak pracovat s posíláním mailů

Na našem blogu najdete hned dva články věnující se službě MailChimp, která se specializuje na automatické rozesílání e-mailů, konkrétně takzvaných newsletterů, které mohou vaše odběratele informovat o novinkách na vašem webu.

Vedle MailChimpu však v rámci těchto služeb rozhodně stojí za zmínku i podobný poskytovatel s názvem MailerLite. V čem je ale lepší než MailChimp a v čem naopak zaostává? Právě na to se teď podíváme.

Začněme nejdřív jedním negativem, které mají společné obě služby. MailChimp i MailerLite jsou totiž prozatím dostupné pouze v angličtině, což může být pro mnoho českých potenciálních uživatelů značnou nevýhodou. Jak si ale obstojí v dalších kategoriích?

Seznámení se službou MailChimp

Výhody MailChimpu

Oproti MailerLite obsahuje MailChimp například svou vlastní aplikaci pro Android a několik dílčích vlastností jako třeba správu kampaní, databázi odhlášených z odběru anebo stopování doručení mailů. Navíc ho lze propojit se spoustou externích služeb a sociálních sítí, zatímco MailerLite podporuje spojení v podstatě jen s Facebookem a Twitterem.

U Mailchimpu máme navíc ověřeno, že zvládá i velké mailovací kampaně a české servery jej většinou neoznačují za spam. Pokud by se tak ale přece jen stalo, stačí to MailChimpu nahlásit a on problém hned řeší.

Co se týče ceny, obě služby jsou ve své základní formě zdarma. MailChimp vám však začne účtovat deset dolarů měsíčně, pokud překročíte limit 2000 odběratelů, zatímco MailerLite vyžaduje stejnou platbu už od 1000 odběratelů.

Výhody MailerLite

MailLite má oproti MailChimpu výbornou zákaznickou podporu, která je vám vždy k službám pouhé minuty po odeslání vašeho dotazu (ve své neplacené verzi MailChimp nenabízí bohužel podporu žádnou). Jeho design je navíc obecně čistší, jednodušší a intuitivnější na správu, než je tomu v případě MailChimpu.

 

Dalším argumentem pro MailerLite je pak zdarma nabídka jeho nástrojů včetně automatizace. Ta se konkrétně hodí v případě, kdy si rozplánujete, že chcete lidem, kteří se přihlásí do vašeho mailingu, posílat třeba třetí, devátý a patnáctý den od přihlášení konkrétní zprávu. V rámci automatizace totiž právě tohle bude MailerLite dělat za vás.

Srovnání cen za služby MailChimpu a MailerLite

A přestože vám MailerLite začne účtovat poplatky doslova o tisíc odběratelů dříve než MailChimp, ve výsledných cenách je ve skutečnosti levnější. Například za 5 000 odběratelů na MailerLite zaplatíte 20 dolarů, zatímco na MailChimpu 50 dolarů, a dál to pokračuje i s dalšími milníky. U 50 000 odběratelů je pak výsledný rozdíl až 100 dolarů (kdy si MailerLite účtuje $140, zatímco MailChimp $240).

Verdikt?

Ve výsledku není v podstatě ani jedna z těchto možností špatná, takže záleží spíš na vašich konkrétních preferencích. Pokud upřednostňujete pestřejší škálu nejrůznějších funkcí a neplánujete ve svém mailingu překročit limit 2000 odběratelů, MailChimp může být služba pro vás.

Pokud ale dáváte přednost spíše jednoduššímu rozhraní s přehlednější správou a vždy připravenou zákaznickou podporou – případně pokud se připravujete na nápor tisíců až desetitisíců odběratelů – zvolte MailerLite.