Je váš web připravený být na prvních místech ve vyhledávačích?

Je váš web připravený být na prvních místech ve vyhledávačích?

Připravili jsme pro vás seznam úprav, nastavení
a voleb, které vám pomohou zlepšit vaši pozici
ve vyhledávačích.

1. Začněte úvodem

Jedním z klíčových opatření pro dobrou viditelnost
v internetových vyhledávačích je správné vyplňování názvů a popisků (descriptions) u různých prvků ve vaší administraci, od popisů jednotlivých stránek, článků či samotných obrázků ve vašich galeriích, až po tagy a klíčová slova pro vaše blogové příspěvky. Takové texty sice samotní čtenáři neuvidí, výrazně však pomohou propagaci vašeho webu na sociálních sítích, zejména pak na Facebooku.

Z tohoto důvodu je nejdůležitější popis vaší úvodní stránky - alespoň jí tedy ve vaší administraci vyplňte popis (HTML description), který se při odkazování z Facebooku zároveň načte k vašim příspěvkům - většina lidí odkazuje právě na úvodní stranu, proto je zde popis nejdůležitější; u dalších podstránek, které jsou pro vás také důležité a chcete na ně odkazovat, dávají ale popisky smysl rovněž.

2. Napište něco o sobě

Napsat něco málo o vás a o vašem projektu je užitečné nejen pro vaše návštěvníky, ale i pro samotné internetové vyhle­dávače a sociální sítě. Samozřejmostí je vyplnit o sobě nějaké základní informace do kolonky kontaktu, zároveň vám však doporučujeme něco o vašem projektu napsat i na úvodní stránku vašeho webu. Kdo jste, co nabízíte, čeho se se svým projektem snažíte dosáhnout. Poutavé uvítání čtenářů vašeho webu může dělat divy. K takovým textům se pak vyplatí doplnit i nějaký obrázek, nejlépe vaši vlastní fotku.

3. Mějte svůj web přehledný

Rozumně nastavené názvy složek a galerií tak,
aby popisovaly předměty vašeho snažení a to, na co se zákazníky snažíte nalákat, je velmi důležitým krokem
v dosažení celkové přehlednosti vašeho webu.

4. Využívejte sociální sítě

Je třeba chopit se každé pomoci. A sociální sítě pomáhají hodně. Je ale zároveň třeba vědět, jak vaše profily na sociálních sítích efektivně využívat.

5. Mějte přehled o návštěvnosti vašeho webu

Zjistěte si, kdo všechno k vám zavítal, jaké vyhledávání
ho k vám zavedlo a jak dlouho u vás pobyl. K tomu vám dopomůže nástroj Google Analytics, plus i několik dalších.

6. Omrkněte Google Search Console

Jak lépe propagovat svůj web si můžete nechat poradit taky od samotného Google prostřednictvím jeho nástroje webmasterů Google, který vás může upozornit i na to, co třeba děláte špatně.

7. Odkazujte na svůj web správně

Systém používá odkazy bez www., tak je taky vypusťte. Zlepšíte si tím odkazování ze sociálních sítí a samotný odkaz tím i opticky zkrátíte. Navíc každý už dnes přece ví,
že www. k webu patří automaticky.

8. Pozor na negativní propagaci

Propagace vašeho webu, ať už skrze tištěné vizitky nebo sociální sítě, je pro vás nezbytná. Vnucovat však váš projekt na s ním nijak nesouvisející weby nebo do nekvalitních webových katalogů, to vám může naopak ublížit.

9. Vytvářejte kvalitní obsah

Vyhledávače mají rády kvalitní obsah, který poznají tak,
že na něj někdo zajímavě a pravidelně odkazuje. Proto buďte aktivní na internetu, účastněte se soutěží, ale hlavně si zkuste vést blog.

Nejlépe pak na sebe pozornost upoutáte tím,

když jednou za dva až čtyři týdny ukážete něco

z vaší kuchyně. Jak pracujete, co děláte a co může vaše návštěvníky zaujmout. Skoro každý je zvědavý na to,

jak to vypadá v zákulisí.