Jak vaším webem co nejvíce zaujmout

Jak vaším webem co nejvíce zaujmout

O tom, jak váš projekt úspěšně propagovat, si můžete něco poslechnout také v podcastu Vaše jméno je vaše značka.

1. Reference zákazníků

Máte od vašich zákazníků nějakou zpětnou vazbu na vaši práci? Napsali vám například pochvalný e-mail? Pak se nebojte takovou referenci ukázat i novým návštěvníkům vašeho webu. Domluvte se například s oním spokojeným zákazníkem, jestli můžete jeho slova jakožto referenci na svém webu zveřejnit, nebo jestli by o vás něco pěkného nenapsal i na nějakou sociální síť, nejlépe na Twitter či Facebook.

2. Ukažte něco ze zákulisí

Mnoho vašich zákazníků zaujmou nejen výsledky vaší práce, ale i její průběh. Nějaké ty články ze zákulisí jsou navíc i skvělou příležitostí k tomu, vést si na vašem webu i osobní blog.

3. Poukažte na vnější spolupráci

Spolupracujete na nějakém projektu s jiným nadaným kreativcem? Pokud ano, i to je dobré téma pro váš blog. Čtenářům tak ukážete vaši profesionálnost a pestrost ve výběru vašich projektů a spolupracovníků, obzvlášť když se jedná o podobně nadaného člověka, jakým jste vy. Ani jemu pak taková zákulisní propagace samozřejmě neublíží. Zároveň, pokud tato kolaborace probíhá v oboru vámi dosud ne tak úplně probádaném, oslovíte tím i možné zákazníky ze zcela jiných oborů.

4. Zakotvení vaší práce

Pokud máte vlastní fotografické, výtvarné či jiné studio, nebo máte na seznamu zajímavé lokace vašeho působení (například zajímavé místo, ze kterého pochází nějaká série vašich fotografií), označte toto místo na Mapy Google, čímž se zároveň propojí i s vaším účtem na Google+. To vašemu projektu opět silně pomůže z hlediska jeho optimalizace pro vyhledávače.

5. Rozhovory, akce, workshopy

Nebojte se se svými čtenáři podělit prakticky o cokoliv, co nějak souvisí s vaší tvůrčí činností. Ať už s vámi někdo dělá například rozhovor, vy se setkáváte s jiným kreativcem, nebo pořádáte nějakou větší akci. Tohle všechno vaše čtenáře může zaujmout a hlavně to opět posílí váš status na internetu. Zkrášlete těmito informacemi tedy nejen váš web, ale i vaše sociální profily - klíčové jsou v tomto případě opět především Facebook, Twitter a Google+.

Výborným příkladem toho, jak si na vašem webu vést poutavý blog s mnoha úhly pohledu na vaši tvůrčí činnost, budiž pro vás blog fotografa Járy Sijky na webu jarasijka.com.