Jak strukturovat menu svého portfolia

Jak strukturovat menu svého portfolia

Hlavním cílem vašeho portfolia je co nejlépe a co nejpřehledněji prezentovat vaši práci. Z toho důvodu je důležité, aby samotný váš web měl co nejjednodušší strukturu. Když se na něm váš návštěvník totiž neztratí, máte už napůl vyhráno.

Možnosti, jak strukturovat portfolio web od JuicyFolio a jednotlivé prvky v něm, jsou následující:

Nejjednodušší (doporučovaná) varianta

Po kliknutí na konkrétní odkaz v menu se otevře přímo obsah požadované galerie (či stránky s textem, formuláře atd). Jedná se o druhou nejčastěji používanou variantu, ve které můžete snadno vybrat to nejlepší ze své práce a nechat na to odkázat přímo. Bez zbytečného klikání přes složky či vícero portfolií. Tato varianta se hodí rovněž pro případy, kdy byste na webu měli mít nadbytečné složky obsahující vždy jen jednu galerii. Příklad: jarasijka.com

Nejjednodušší varianta

Složitější varianta, střední cesta

V menu jsou složky, které v sobě uchovávají galerie. Až teprve po kliknutí na konkrétní galerii ve složce se zobrazí její obsah. Tato varianta je příjemným kompromisem mezi důrazem právě jak na obsah, tak i na praktičnost vašeho webu.

Příklad: lusym.com

Složitější varianta, střední cesta

Nejsložitější varianta (pro složitější struktury ukázky vaší práce)

V menu je několik portfolio knihoven, které obsahují složky galerií. Tuto variantu lze použít, pokud svůj web potřebujete rozlišit do určitých témat (třeba na osobní a pracovní fotografie). V takovém případě však doporučujeme založit spíše dva samostatné jednodušší weby, než jeden velký a méně přehledný.

Příklad: oldrichhrb.cz a svatby.oldrichhrb.cz

Na závěr pamatujte především to, že v jednoduchosti je síla. A to platí hlavně u vašich návštěvníků, pro které musí být pohyb po vašem webu co nejjednodušší. Čím přehlednější pro ně váš web bude, tím spíš na něm najdou právě to, co hledají, a z pouhých návštěvníků se tak snáze mohou stát vaši zákazníci.