Jak akceptovat platby PayPalem a nepodléhat EET

Jak akceptovat platby PayPalem a nepodléhat EET

S elektrickou evidencí tržeb to není jednoduché. Když se systém EET zaváděl, ani na Finanční správě pořádně nevěděli, jak to vlastně s jednotlivými platebními metodami bude, a v průběhu času ještě měnili a doplňovali informace.

Aby nebylo nutné spadat pod EET, nesmíte třeba:

  • akceptovat hotovost
  • přijímat platební karty
  • přijímat alternativní kredity/měnu (stravenky atd.)

Je přitom zajímavé, že na platbu PayPalem se povinnost evidování v určitém případě nevztahuje. Konkrétně se jedná o ten způsob platby, při kterém dochází k převodu peněz z PayPal účtu až teprve po plátcově potvrzení. Jinými slovy když vystavíte žádost o platbu, zákazník klikne na tlačítko „zaplatit PayPalem“, poté je přesměrován na platební bránu a musí se přihlásit do svého účtu. (Metodický pokyn Finanční správy si můžete přečíst pod tímto odkazem.)

Jak se vyhnout EET

Obchodnický účet na PayPalu může být nastavený ve dvou režimech: jako výchozí platební metodu, při které akceptuje i platební karty (což je problém), anebo jako další platební metodu, při které akceptuje pouze platbu z PayPal účtu. A právě o to nám jde.

Elektronická evidence tržeb

Na platbu z PayPal účtu se totiž v takovém případě vztahují stejná pravidla jako na platbu převodem, u které rovněž není nutné evidování v EET. Díky tomu, že platíte z PayPalu na PayPal, to není třeba ani v tomto případě.

Pokud byste ale měli v účtu povolené platby kartou (PayPal tomu říká „direct payment“ nebo „anonymous payment“) pak by se na vás u těchto plateb nutnost vedení EET už vztahovala. To je pravděpodobně zbytečná komplikace, navíc když v našem případě je vlastně jedno, jestli zákazník peníze na svůj PayPal účet převedl ze svého bankovního účtu, z platební karty anebo jiného PayPal účtu. Důležité je, že v poslední fázi dochází k platbě z PayPalu na PayPal.

Nastavení správné paypalové platby

Jak si ale můžete být jistí, že je váš PayPal nastavený tím správným způsobem – tedy aby neakceptoval anonymní/ přímé platby? Právě na to se teď podíváme krok za krokem.

přihlaste se do PayPalu a kliněte na ozubené kolozvolte položku Business setup

Na úvodní stránce PayPalu po přihlášení kliněte na ozubené kolo a zvolte Business setup.

U Payment processing vyberte „Change“zvolte hodnotu „Add PayPal as another way to receive payments.“

U Payment processing vyberte Change a ujistěte se, že je zvolená hodnota Add PayPal as another way to receive payments.

Zvolte Profile and SettingsV kolonce My Selling Tools zvolte úpravu Web preferences

V posledním důležitém kroku v záhlaví PayPalu opět klikněte na Profile a poté zvolte Profile and settings. Na následné stránce pak vyberte My selling tools a klikněte na Update u položky Website preferences. V ní pak najdete možnost PayPal Account Optional a tu vypnete zaškrtnutím políčka Off.

Vypněte možnost volitelného použití PayPalu

Po přepnutí se změna ihned projeví – za chvilku to můžete vyzkoušet pokusným vygenerováním platby ve vašem e-shopu a provedením testovací objednávky (není nutné skutečně platit, stačí zobrazit onen formulář pro platbu na webu PayPalu).

ve formuláři nesmí být „Pay with bank account or credit card“, ale pouze „Create account“

Důležité je, abyste ve formuláři neměli: Pay with bank account or credit card, ale pouze Create account.

Že se nezobrazuje možnost zaplatit platební kartou, se pro jistotu ujistěte i z anonymního okna vašeho prohlížeče. Je to důležité, protože PayPal si ukládá informace do každého prohlížeče a zobrazuje pak rovnou možnosti podle onoho nastavení.

Rada na závěr

Ještě jedna rada k používání PayPalu: Je možné, hlavně pokud se vám povede být úspěšní, že PayPal může odebrat v podstatě veškerý zůstatek na vašem PayPal účtu.

Doporučovaná je proto tato taktika: pokud se dostáváte do zůstatku v přepočtu v řádech tisíců eur, každý den zůstatek na svém PayPal účtu vyčistěte (třeba na svůj bankovní účet nebo platbou za služby). PayPalem zablokované peníze totiž uvidíte až teprve když zrušíte PayPal účet a vyčkáte 180 dní, a to pouze pokud se neobjeví nějaká stížnost.

Je to bohužel politika PayPalu, se kterou je třeba počítat, a může se to stát i po dekádě bezchybného obchodování bez finančních podvodů. Všechno řeší automatika, není možné se dovolat pomoci a člověk to zkrátka musí brát jako fakt spojený s akcep­továním plateb PayPalem. Tato situace přitom nadchází hlavně v okamžiku, kdy se vám povede naráz uspět a získat skokově stovky nebo tisíce zákazníků.

Jak na vašem webu od JuicyFolia konkrétně nastavit váš PayPal i další platební metody, si můžete přečíst v našem článku Nastavení platebních metod v e-shopu JuicyFolia.

Nastavení platebních metod v e-shopu JuicyFolia