Co je Facebook pixel a k čemu ho využít?

Co je Facebook pixel a k čemu ho využít?

Pokud si na Facebooku platíte reklamu k lepšímu pro­pagování vašeho webu (například pro potřeby e-shopu, na kterém prodáváte své výrobky), můžete využít službu takzvaného Facebook pixelu: analytického nástroje, který vám může pomoci jak podrobněji sledovat efektivnost vašich facebookových reklamních kampaní, tak označit i návštěvníky, kteří vaším webem už prošli (a kde všude se zastavili).

O co jde?

Název služby Facebook pixel vychází z toho, že do hlavičky vašeho webu „vložíte“ kód, který se promění do jednoho pixelu, jenž bude sledovat vaše návštěvníky, dohledávat je na Facebooku a potom jim zasílat reklamu na vaše produkty či služby. Navíc s ním přitom můžete cílit i na návštěvníky, kteří už vás navštívili, či kteří naopak nenavštívili nějakou konkrétní stránku (nedokončená objednávka, rekapitulace košíku, kontaktní stránky atd.).

Díky tomu tak s Face­book pixelem můžete najít ty správné lidi, kterým stojí za to váš web doporučit, vyhledat nové potenciální zákazníky či měřit výsledky úspěchů vašich reklam a lépe tyto reklamy cílit.

Pošlete nám kód pixelu pro vložení na váš web

Jak na to?

Editaci Facebook pixelu najdete ve vašem Správci událostí po kliknutí na Začínáme a Vytvořit. Poté vám Facebook zobrazí pokyny k nainstalování Pixelu, přičemž pro nás je důležitá jeho třetí možnost: Poslat pokyny vývojáři e-mailem. V následujícím okně vyplníte příjemce jako podpora@juicyfolio.cz a ve spodní části pak zvolíte Odeslat. Nám potom přijde e-mail s kódem Facebook pixelu, který vám na váš web nastavíme (nejdřív nám ale dejte radši vědět, že o službu máme zájem, ať víme, proč nám daný mail vůbec přišel :).

V horním panelu Správce událostí pak ve sloupci Měření a reporty můžete kliknout na Pixely. Pokud je stav vašeho Pixelu aktivní, vše je nastaveno v pořádku (přičemž je ale třeba myslet na to, že po jeho instalaci může trvat až šest minut, než se změny projeví).

Pokud je u stavu Pixelu napsáno „Dosud žádná aktivita“, dejte nám vědět a my se podíváme, co je špatně.

Jak na Facebook Pixel