Seznam propagačních tipů a triků nejen pro fotografy

Seznam propagačních tipů a triků nejen pro fotografy

Tvoříte něco kreativního a živíte se tím? Vedete si na JuicyFoliu své portfolio? Tak nám dovolte seznámit vás s několika radami, které pomohou váš portfolio web udržet přehledný, zajímavý a profesionální, a zároveň dovedou váš koníček či profesi ještě zefektivnit.

Správně roztříděné portfolio

Aby se ve vašem portfoliu mohli jeho návštěvníci dobře orientovat, je třeba vaše výtvory správně tematicky rozdělit - třeba na fotky svatební, sportovní, portréty a tak dále, nebo vyrobit minimalistické portfolio s jednou galerií. Je jednodušší když vaši návštěvníci vždycky ví, do čeho jdou, a nemíchají se jim do toho fotky, o jejichž téma třeba vůbec nemají zájem. A v tom vám mimo jiné může dopomoct i naše možnosti strukturování obsahu, pokud chcete vaši práci zařadit pouze do přehledných galerií, jim nadřazených složek nebo dokonce samostatných portfolií. Tak si můžete například založit speciální portfolio pro svatební fotky.

Používejte slideshow správně

O tom, jak na JuicyFoliu používat obrázkové prezentace, si můžete přečíst v tomto článku. Vedle jeho přečtení je však třeba pamatovat i na to, že do jedné slideshow byste neměli míchat fotky z různých kategorií (viz první bod). Radši si klidně na web hoďte větší počet rozdělených prezentací, než jednu jedinou, do které namixujete několik různých a spolu nesouvisejících fotek.

Vyprávějte příběh

Příběh je to, co skutečně prodává. Co děláte, jak jste se k tomu dostali a jakou máte vizi. To váš web a vaši práci oddělí od všech ostatních. Jistě, obrázky z workshopu přímo do vaší profesionální galerie tak úplně nepatří, je to ale zároveň výborné téma pro váš blog, kam se přesně hodí i jiné podobné zážitky ze zákulisí vaší tvorby, ať už je jakákoliv.

Udržujte vaše galerie pestré

Jedním z největším znaků profesionality a fotografické zručnosti je, když ve vašich fotkách udržujete pestrou kombinaci témat, prostředí i modelů a dovedete udržet kvalitu. Pokud máte na svém portfoliu deset fotek s jednou stejnou modelkou z různých úhlů, moc to o vašem umu neřekne. Stejně tak jako kdybyste propagovali jednu stejnou fotku v různých provedeních, například černobíle a barevně.

Vybírejte jen to nejlepší

Při prezentaci vaší práce je třeba pamatovat na jedno důležité pravidlo: návštěvníci vás budou hodnotit podle vaší nejhorší fotky. A právě proto se musíte postarat i o to, aby vás i ta nejhorší fotka na vašem portfoliu mohla obstojně reprezentovat. Fotografické portfolio totiž není od toho, abyste světu mohli ukázat co nejvíc vaší práce, ale „pouze“ to nejlepší z ní.

Jak na podnikání

Pokud už focení nemáte jenom jako koníček, ale chtěli byste si jím i přivydělávat či se jím dokonce živit, určitě byste měli vědět, co taková živnost obnáší a co všechno je kvůli ní třeba zařídit. A přesně to si můžete přečíst v našem speciálním článku.

Jak naložit s kritikou

Při profesionálním fotografování se nevyhnete interakci se zákazníky nebo případnými „kolemjdoucími", kteří nemusí mít na vaši práci vždycky pozitivní názor. V takovém případě je třeba zachovat chladnou hlavu a poprat se s celou věcí slušně, v klidu a profesionálně.

Co na web nepatří

Při sestavování vašeho webu byste měli myslet i na to, co na něj určitě nepatří. Především byste se měli vyvarovat takzvaným splash screenům, tedy jakýmsi úvodním nebo (nedejbože) načítacím stránkám webu, které možná obsahují vaše logo, ale jinak jsou prakticky k ničemu. Podobnou zbytečností, která může být pro návštěvníky přímo otravná, je pak na fotografickém webu i automatický hudební podkres.

Přehledný design

Klíčem k úspěšnému webovému portfoliu je především důraz na jeho jednoduchost, plynulost a přehlednost. Váš web by měl být minimalistický a bez zbytečných udělátek nebo pozlátek, aby co nejvíc vynikly vaše fotky. Více o tom, jakou škálu designových možností na JuicyFoliu nabízíme, si můžete přečíst v tomto našem seznamu.

Neztrácejte inspiraci

Udržet si kreativního ducha nemusí být vždycky snadné. Proto je třeba si během focení (ale i jakékoliv jiné kreativní činnosti) udržet jistý tvůrčí dril. Jak si vytrénovat vlastní kreativitu, o tom se můžete nechat inspirovat v našem článku.

Využití sociálních sítí

Sociální sítě jsou mocným nástrojem, který vám může pomoct upozornit na vaši práci. Pokud ale budete sociální sítě zneužívat nebo využívat špatně, mohou se snadno obrátit proti vám. Soupis všeho toho, co byste si o využívání sociálních sítí měli pamatovat, si pak můžete přečíst v tomto článku.